Jakie zasady powinny dotyczyć korzystania z telefonów i innych urządzeń mobilnych do celów służbowych? Odpowiedź w artykule.
Współczesne urządzenia mobilne, wykorzystywane w celach służbowych, pozwalają na bardzo szeroki dostęp do danych osobowych. Nie zmienia to faktu, że administrator takich danych, który upoważnia swojego pracownika do ich przetwarzania, odpowiada za bezpieczeństwo tych danych. Wręcz przeciwnie – udostępnienie pracownikowi urządzenia, za pomocą którego ma on dostęp do danych z właściwie każdego miejsca, skutkuje pojawieniem się nowych zagrożeń dla bezpieczeństwa danych. W konsekwencji administrator powinien więc uwzględnić w procesie wdrażania odpowiednich technicznych i organizacyjnych zabezpieczeń to, że dostęp do danych będzie możliwy również za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W jaki sposób uregulować te kwestie tak, aby zapewnić swojej organizacji zgodność z RODO, a jednocześnie nie utrudnić użytkownikom korzystania z poszczególnych funkcjonalności telefonu?
jak zapewnić bezpieczeństwo na urządzeniu prywatnym,
jakie środki stosować,
czy można mieć zdalny dostęp do urządzenia pracownika,
czy taki dostęp jest monitorowaniem.
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Ochrona danych osobowych
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Ochrona danych osobowych