WYDANIE ONLINE

Księga wieczysta zawiera wiele cennych informacji, w tym danych osobowych. Wnioskodawcy, chcąc zapewnić sobie wgląd w treść danych, jakie zawierają księgi wieczyste, często zwracają się do organów władzy publicznej o udostępnienie ich numerów. Czy organy zobowiązane są udzielać informacji o oznaczeniu ksiąg wieczystych na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej?

czytaj więcej »

Urząd Ochrony Danych Osobowych zapowiedział położenie większego nacisku na zagadnienia dotyczące współpracy administratorów z inspektorami ochrony danych w toku czynności kontrolnych. Na podstawie dotychczasowych doświadczeń przygotowano listę pytań, która może trafić do kontrolowanych administratorów.

czytaj więcej »

Pytanie:  Wykorzystanie wizerunku następuje w ramach zapotrzebowania różnych branż – od obrotu sesjami zdjęciowymi profesjonalnych modeli, po upublicznienie zdjęć pracowników na materiałach firmowych. Jak zatem pozyskać zgodę na wykorzystanie wizerunku?

czytaj więcej »

Wiele spośród osób, które uciekły przed wojną w Ukrainie do Polski, chce się uniezależnić i podjąć zatrudnienie. Po stronie polskich przedsiębiorców widać ogromną chęć pomocy w tym zakresie poprzez zapewnienie zainteresowanym pracy. Chociaż dzięki nowym przepisom tego rodzaju działania są mocno odformalizowane, to jednak nadal niezbędne jest zrealizowanie pewnych obowiązków. O jakie czynności chodzi i jak mają się one do przepisów dotyczących ochrony danych osobowych?

czytaj więcej »

Pliki cookies powstają po odwiedzeniu przez danego użytkownika określonej strony internetowej. Na stosowanie plików cookies użytkownik powinien wyrazić zgodę. W praktyce jednak powstaje problem, jak odnośnie do takiej zgody pogodzić przepisy prawa o ochronie danych osobowych z prawem telekomunikacyjnym.

czytaj więcej »

Dane osobowe i preferencje użytkowników Internetu są istotnym zasobem, na którym zależy wielu przedsiębiorcom. Idealnym scenariuszem dla firm, które w jakiś sposób reklamują się w wirtualnej przestrzeni, jest posiadanie szerokiej wiedzy o upodobaniach potencjalnego klienta oraz możliwość wysyłania mu spersonalizowanych komunikatów marketingowych. Obowiązujące przepisy jednak w sposób istotny ograniczają możliwość wysyłki takich komunikatów czy korzystania z plików cookies bez zgody użytkownika.

czytaj więcej »