WYDANIE ONLINE

Przedsiębiorcy prowadzący działalność z zakresu obsługi klienta i marketingu podlegają wymogom zawartym w unijnym rozporządzeniu o ochronie danych osobowych– RODO. Tym samym administratorzy mają obowiązek prowadzenia dokumentacji wymaganej przepisami prawa, ale i uwzględniającej specyfikę pracy z klientem czy współpracy z zewnętrzną agencją marketingową. Sprawdź, jakie dokumenty w zakresie ochrony danych osobowych warto opracować.

czytaj więcej »

Formularz kontaktowy to popularny środek komunikacji przedsiębiorcy z klientami. Jest on stosowany na różnego rodzaju portalach internetowych. Wysłanie informacji przez klienta za pośrednictwem takiego formularza może wiązać się z przetwarzaniem danych osobowych. W związku z tym wobec takiego klienta należy spełnić obowiązek informacyjny.

czytaj więcej »

eBOK – elektroniczne biuro obsługi klienta to wygodne rozwiązanie dla administratora w kontaktach z konsumentami. Może ono służyć m.in. do rozliczeń, płatności czy składania reklamacji. Sprawdź, jakie wymogi RODO powinien spełnić administrator w związku z prowadzeniem eBOK.

czytaj więcej »

Zgoda marketingowa czy inaczej zgoda na marketing bezpośredni to oświadczenie woli, które nie jest uregulowane przepisami RODO. Każdy przedsiębiorca zamierzający wysyłać informacje handlowe do swoich klientów musi od nich takie zgody uzyskać. Sprawdź, w jaki sposób pozyskać legalnie zgodę marketingową.

czytaj więcej »