WYDANIE ONLINE

Działalność call centre wiąże się z koniecznością przetwarzania danych osobowych i spełnieniem wielu obowiązków wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych oraz ustaw szczególnych. Jednym z nich jest spełnienie obowiązku informacyjnego wobec osób, których dane są przetwarzane.

czytaj więcej »

Zgodnie ze znowelizowaną ustawą o ochronie danych osobowych jednym z zadań administratora bezpieczeństwa informacji jest prowadzenie jawnego rejestru zbiorów danych osobowych. Już obowiązuje rozporządzenie, które określa zasady realizacji tego obowiązku.

czytaj więcej »

Od 30 maja 2015 r. obowiązuje rozporządzenie ministra administracji i cyfryzacji z 11 maja 2015 r. w sprawie trybu i sposobu realizacji zadań w celu zapewniania przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych przez administratora bezpieczeństwa informacji (Dz.U. poz. 745).

czytaj więcej »

Jeśli administrator danych nie powoła ABI do 30 czerwca 2015 r., będzie musiał zaktualizować wszystkie zbiory danych osobowych zgłoszone wcześniej do rejestracji GIODO.

czytaj więcej »

Przepisy prawa telekomunikacyjnego uzależniają możliwość korzystania z określonych środków komunikacji do celów marketingu bezpośredniego od uprzedniej zgody abonenta lub użytkownika końcowego. W praktyce szczególne wątpliwości budzi to, czy dopuszczalne – w świetle tej regulacji – będzie zbieranie wymaganych zgód podczas rozmowy telefonicznej.

czytaj więcej »

Poglądy prezentowane w doktrynie prawniczej oraz orzecznictwie, które opierają się w przeważającym zakresie na szerokim rozumieniu terminu „automatyczne systemy wywołujące”, rodzą wiele wątpliwości interpretacyjnych. Istnieją bowiem przekonujące argumenty za przyjęciem, że przez „automatyczne systemy wywołujące” należy rozumieć wyłącznie systemy głosowe.

czytaj więcej »

Firmy zajmujące się marketingiem bezpośrednim mogą nagrywać rozmowy z klientami i je przechowywać. Trzeba jednak zadbać, by klienci zostali poinformowani o nagrywaniu i wyrazili na to zgodę.

czytaj więcej »

Znowelizowana ustawa o prawie telekomunikacyjnym wprowadziła konieczność uzyskania zgody na kontakt m.in. za pomocą telefonu, faksu czy e-maila w celach marketingowych. Zgodę może wyrazić zarówno abonent, jak i użytkownik końcowy, który korzysta z urządzenia. Taka konstrukcja przepisów może sprawić trudności w ich stosowaniu w praktyce.

czytaj więcej »

Zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym (art. 172) używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego jest uzależnione od zgody abonenta lub użytkownika końcowego. Jednak jak się okazuje, na gruncie Prawa telekomunikacyjnego nie każda zgoda będzie w świetle prawa skuteczna. Zgoda nie może być bowiem domniemana z innego oświadczenia woli.

czytaj więcej »

Przepisy w coraz większym stopniu starają się chronić obywateli przed nadmiernym wykorzystywaniem ich danych osobowych do celów marketingowych. Biznes także wykształcił swoje praktyki w tym zakresie, korzystając m.in. z takich instytucji jak Listy Robinsonów.

czytaj więcej »