Obowiązki przy monitoringu w sklepie
Pytanie: W sklepie jest zainstalowana kamera na wypadek ewentualnych kradzieży towarów z ekspozycji. Kilka kamer obserwuje także teren wokół sklepu i firmy. Nagrania są zapisywane w rejestratorach i przechowywane przez 30 dni, po czym są nadpisywane przez kolejne nagrania. Nie są one udostępniane i przekazywane dalej, np. policji. Czy zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO) należy pozyskać od wszystkich klientów wchodzących do sklepu pisemną lub elektroniczną zgodę na utrwalanie wizerunku i zachować ją na potrzeby udokumentowania uzyskania takiej zgody? Czy należy spełnić obowiązek informacyjny wobec klientów zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO)?
O czym warto pamiętać wprowadzając monitoring wizyjny w sklepie
Pytanie: W sklepie o pow. 300 m kw. został zamontowany monitoring wizyjny. Jaka powinna być treść tablicy informacyjnej zgodnie z nowymi przepisami RODO, jej wielkości , miejsca ich umieszczenia i innych niezbędnych informacji w tym zakresie.
O czym warto pamiętać wprowadzając monitoring w miejscu pracy
Od 25 maja br. obowiązuje ustawa o ochronie danych osobowych wprowadziła nowe przepisy o stosowaniu monitoringu w miejscu pracy. Dowiedz się, kiedy możesz go wprowadzić i w jakim zakresie. Upewnij się, czy możesz monitorować pocztę pracownika.
Nie zawsze można żądać usunięcia danych z monitoringu
Pytanie: Nasi dostawcy, kontrahenci korzystają z różnych firm kurierskich, a my jako odbiorca nie mamy na to wpływu. Kurier przysłany przez dostawcę zostaje wpuszczony na nasz zakład celem dostarczenia przesyłki w momencie kiedy na biurze przepustek zostawi swoje dane – imię, nazwisko, numer dowodu lub pesel, dane samochodu. Przy wjeździe na teren zakładu jest zainstalowany monitoring. W widocznym miejscu w biurze przepustek jest zamieszczony obowiązek informacyjny, zamieszczona jest tablica, że teren jest monitorowany. Często kurierzy opuszczając zakład żądają usunięcia swoich danych. Jak mamy się zachować w tej sytuacji?